България е сред първите държави, в които марката лансира своята революционна спираловидна бутилка и нарисувано на ръка ново лого

Fanta лансира нов революционен дизайн на българския пазар. Новата визуална идентичност на марката е създадена в отговор на нейния непрестанно развиващ се плодов, забавен и жизнен характер и е част от глобалната й еволюция. 

Най-съществена за промяната е революционната спираловидна бутилка, която има напълно уникален дизайн, запазващ духа на Fanta чрез формата на изстискан с ръце цитрусов плод. Дизайнът е подложен на тест в няколко държави през 2016 година, включително и Италия, където печели награда за иновация в конкурса „Продукт на годината“. Промяната включва и ново лого в синьо, зелено и бяло, като всеки един от елементите първоначално е изрязан на ръка и след това дигитализиран, с цел да запази това усещане за „ръчна изработка“. 

България е една от първите страни, в които се въвежда, като през следващите две години новата идентичност поетапно ще бъде въведена на всички над 190 пазара, на които марката присъства в глобален план. Лансирането на новата щура бутилка у нас ще бъде съпроводено от редица маркетингови активности, насочени към забавление и запомнящи се емоции за тийнейджърите. 

Феновете на Fanta у нас се наслаждават на нейния освежаващ вкус вече 24 години, като марката не спира да ги изненадва с иновации. Fanta Портокал и Лимон са първите плодови газирани напитки в България без изкуствени аромати и оцветители и без добавени консерванти. През годините вкусовото портфолио на марката постепенно се разширява и освен основните два вкуса, на пазара се редуват по-традиционни и по-екзотични, като розов грейпфрут, ябълка-лайм, грозде, манго-портокал, лимон и бъз и други. 

Fanta Портокал е марка номер едно по продажби в България, а в страни като Бразилия, Германия, Испания, Япония, Италия и Аржентина от години е сред най-предпочитаните. В глобален план това е четвъртата най-продавана безалкохолна марка в света. 

История: 

Вече 57 години Fanta приканва тийнейджърите по целия свят към спонтанност, въображение и творчество, като ги вдъхновява и зарежда със свежест и плодово-цветна емоция. Малко известен факт е, че търговската марка Fanta е създадена в Германия през 1940 година. 

Името на световноизвестната щура марка се появява след провеждането на вътрешен конкурс сред служители за име на новата напитка, което да вдъхновява и освежава със своето звучене. Избира се именно Fanta, което идва от FANTAise (фантазирам). Първоначалната визия на марката е избрана сред 30 предложения на световноизвестният дизайнер Реймънд Лоуи, наричан по това време „бащата на индустриалния дизайн“.  

Рецептата на най-предпочитания Fanta вкус на портокал се създава в през 1955 година в Неапол, Италия, като известно време се произвежда само там и само с местни цитрусови съставки. Освежаващият и цветен вкус на Fanta Портокал бързо се разпростира и на други пазари, като достига до Африка и САЩ. До 1969 година това става най-продаваният портокалов вкус в света, който успешно се позиционира сред младежите заради своята арт визия и многообразие от цветове.