The Coca-Cola Company  обяви, че въвежда в Европа своята примиум марка студен чай FUZEtea. С приходи на стойност над един милиард щатски долара, FUZEtea вече присъства в над 52 страни от различни континенти и е една от най-успешните и най-бързо развиващите се напитки на компанията в световен план. От началото на януари марката е в продажба едновременно в 37 държави от цяла Европа. Това е най-голямото представяне на нов продукт от портфолиото на компанията от 10 години насам, след като през 2006 г. едновременно на пазарите в Европа беше лансирана Coca-Cola Zero. FUZEtea е уникалнo и инoвативнo съчетание на екстракт от чай, плодов сок и билки, които се сливат в многопластово вкусово изживяване.

Специално за въвеждането на марката в Европа екип от мастър блендъри от различни краища на света разработват повече от година рецептите на чая така, че да отговорят на търсенето и предпочитанията на младите европейци. Българските потребители вече могат да намерят FUZEtea в 5 нискокалорийни варианта, сред които са и трите знакови комбинации за марката: ароматен зелен чай с вкус на сочно манго и нотка слънчева лайка, неочаквана цитрусова комбинация от черен чай със сок от лимон и лимонена трева, както и черен чай с праскова и фини нотки хибискус, на които компанията залага да постигнат фурор сред потребителите в Европа.

„Вкусовете на потребителите се развиват бързо, особено когато става дума за по-младото поколение. Те търсят все повече разнообразни напитки, търсят продукти, които отговарят на различните им нужди, настроения и моменти. Европейското лансиране на FUZEtea е изключителен шанс за нас да предоставим нови, по-отличими и дори неочаквани вкусове, създадени от нашите експерти по научноизследователска и развойна дейност специално в съответствие с европейските предпочитания. Това показва, че сме гъвкави като компания, за да предоставим продукти с чудесeн вкус, които потребителите да заобичат,“ сподели Брайън Смит, президент на Кока-Кола за Европа, Близкия Изток и Африка (регион EMEA) по време на събитието за представяне на марката, което се състоя в понеделник вечер в Цюрих, Швейцария.

„Пускането в продажба на FUZEtea в цяла Европа е отлична възможност да предложим на потребителите още повече избор и варианти от нови вкусове, с което да се утвърдим като производител на цялостно портфолио от разнообразни напитки. Категорията студен чай е важен сегмент, който расте 1,5 пъти по-бързо от целия пазар на безалкохолни напитки в света. В следващите години ще удвоим усилията си в разразстването на портфолиото ни от негазирани напитки в България, което към момента в Централна и Източна Европа, а и у нас, формира близо 40% от обема на продажбите ни. Движим се с ускорени темпове като компания, за да предложим многообразие от висококачествени продукти, на които потребителите да се наслаждават по всяко време на деня и на всеки един етап от живота си,“ коментира Боряна Великова, старши бранд мениджър негазирани напитки в Кока-Кола България.

Представянето на FUZEtea в цяла Европа се случва във важен за Кока-Кола момент, когато компанията е в процес на утвърждаване като производител на цялостно портфолио от разнообразни напитки, давайки на хората освен това, което искат, и това, от което се нуждаят. Кока-Кола обяви, че намалява захарта и калориите в повечето от своите продукти, като ще предлага все повече напитки с добавена стойност и ползи за храненето и хидратацията.

Сред отговорните ангажименти на Кока-Кола за Европа е и намаляването с 10% на захарта и калориите в напитките до 2020 г. В България компанията обяви още по-амбициозни цели, като в следващите две години ще намали калориите в цялото си портфолио с близо 20%. Това ще бъде постигнато чрез предлагането на нискокалорични варианти на съществуващите марки и въвеждането на нови категории напитки с ниско или нулево съдържание на калории, каквато е и марката FUZEtea. Същевременно Кока-Кола подкрепя актуалните препоръки на няколко водещи здравни институции, сред които Световната здравна организация (СЗО), че хората трябва да ограничават количеството на добавена захар до не повече от 10% от общия дневен прием на калории. За тази цел компанията ще предлага по-малки и по-удобни опаковки, така че да улесни умерената консумация и да подпомогне информирания избор на потребителите.

Факти и цифри за FUZEtea

  • FUZEtea е уникално съчетание на екстракти от чай, плодови вкусове, билки и други съставки, които предлагат многопластов, свеж, съвременен вкус и е премиум алтернатива в категорията студен чай.

  • FUZEtea е една от най-бързо развиващите се марки на стойност милиарди долари в портфолиото на The Coca-Cola Company.

  • Продажбите на FUZEtea започват през 2012 г. на 14 пазара и отбелязват ускорен растеж,  и реализиране на приходи на стойност повече от един милиард щатски долара за по-малко от три години.

  • FUZEtea се предлага вече на 52 пазара в световен мащаб, а този месец започват продажбите му едновременно в цяла Европа.

  • Основните вкусове включват черен чай с праскова и хибискус, зелен чай с манго и лайка, както и черен чай с лимон и лимонена трева.

  • Новите вкусове/блендове са разработени в центъра за научна и развойна дейност на The Coca-Cola Company в Брюксел специално за вкусовете на европейските потребители като предлагат свеж и съвременен прочит на чая.

  • FUZEtea е с намалено количество калории и е подсладен с екстракт от стевия в отговор на нарастващите изисквания на потребителите за продукти с намалено съдържание на калории.

  • Чаените екстракти в FUZEtea се извличат от чаени листа със 100% устойчив произход (устойчиво произведени), което допринася за постигане на глобалната цел на The Coca-Cola Company за устойчив добив на 100% от основните земеделски съставки и суровини до 2020 г.