Coca-Cola е първият търговски продукт, който излиза на корица на списание Time през май 1950 г. Изданието показва глобалното влияние на американския бранд с илюстрация на художника Борис Арцибашев, на която голямата планета Coca-Cola поднася бутилка на по-малката планета Земя. Издателите всъщност искали да покажат на корицата Уудръф, един от най-харизматичните мениджъри в историята на компанията. Той обаче отклонява поканата на Time с аргумента, че никой не е по-голям от компанията и нейния продукт. 35 години по-късно историята около друга корица на Time ще покаже, че такива могат да бъдат само желанията и вкуса на потребителите.

През април 1985 г. компанията лансира New Coke и Time планира да излезе с корица, символизираща новата формула на напитката. За работата по корицата редакцията се обръща към Анди Уорхол, който вече е стартирал своя самостоятелен творчески път именно с поп арт изображенията на класическата стъклена бутилка на Coca-Cola и е въвел техниката на ситопечат в изкуството. За илюстрацията Уорхол използва самата напитка, разливайки от нея върху парче хартия и наблюдавайки движенията и извивките на голямата капка. Прави графики на начина, по който иска да изглежда разливът. После комбинира своя рисунка и заснет с Polaroid кадър на кена и течността, използвайки ситопечат, за да получи окончателния дизайн. 

Copyright: The Andy Warhol Foundation

Докато Уорхол работи по корицата обаче, компанията Кока-Кола е изправена срещу безпрецедентни протести – потребителите настояват за завръщане към оригиналната формула на напитката. Компанията обявява, че ще се върне към класическия вкус и го прави в рамките на 79 дни. Time не публикува илюстрацията на Уорхол и тя остава в колекцията на артиста.

"Аз просто рисувам неща, които винаги съм смятал за красиви. Неща, които използвате всеки ден и никога не се замисляте, че го правите", казва Анди Уорхол. Неговата история с Кока-Кола започва в началото на 60-те години на миналия век, когато създава серия от платна с човешки размери с графики на бутилката. Преди това работи като рекламен дизайнер и е част от Mad Men средата, превърнала рекламната комуникация в истинска творческа индустрия. В същото време обаче е вдъхновен от абстрактните експресионисти и мечтае да пробие в света на истинските художници. Когато дръзва да го направи, започва да рисува обекти, които най-добре познава: потребителски продукти като Coca-Cola и супата Campbell.

По това време стъклената бутилка Coca-Cola струва 10 цента. През 2013 г. едно от нейните изображения, създадени от Уорхол, бе продадено за над 57 млн. долара на търг на аукциона Christie's в Ню Йорк. Картината, озаглавена "Coca-Cola (3)", беше купена от Музея на американското изкуство Crystal Bridges в Бентънвил. Черно-белият портрет на Coca-Cola, който преди това е бил в частна колекция в продължение на почти две десетилетия, се смята за основополагаща творба на движението "Поп Арт", което отразява популярната култура и консумеризма като символ на свободния пазар в следвоенна Америка.

Тед Райън, главният пазител на архива на Кока-Кола, позира до картината на Анди Уорхол, изложена в музея Crystal Bridges. 

В музея на американското изкуство Whitney в Ню Йорк е изложено друго от великолепните платна на Уорхол – "Green Coca-Cola Bottles". За него артистът използва акрил, ситопечат и графитен молив на платно.

Green Coca-Cola Bottles

Въпреки че в своя архив компанията Кока-Кола няма нито една от творбите на Анди Уорхол от 60-те години, в него се съхраняват други ценни материали, свързани с Coca-Cola и по-късната кариера на артиста. Те включват автентични кадри и графики, създадени по време на работата на Уорхол за New Coke, както и селекция от негови снимки, които показват разнообразието от сцени, в които Coca-Cola присъства във всекидневието му. За него брандът е символ на демократичното изразяване и равенството, той е част от идеала за родната му страна. Десетилетие след като създава ценните си творби с образа на Coca-Cola, той казва:​ „Магията на Америка е в това, че тук най-богатите потребители купуват същите неща като най-бедните... Всяка кола е еднаква и всяка кола е добра. Лиз Тейлър знае това, президентът го знае, безделникът го знае и вие го знаете.“

Колекция с творби на Анди Уорхол в сградата в Атланта, където се съхранява архивът на Coca-Cola