Едно нещо е сигурно за тазгодишния Ден на свети Патрик – Sprite ще носи зелено. Всъщност популярната свежа напитка с вкус на лимон и лайм го прави вече 57 години.

Подобно на връзките, които Coca-Cola и Fanta имат съответно с червения и оранжевия цвят, Sprite е облечен в зелено още от дебюта си през 1961 г. Зеленият е основният цвят на Sprite, използван за реклами, опаковки, мърчандайзинг и всичко, свързано с бранда.

Sprite Green

Зеленият цвят е класика, но носи и дух на модерност, естествено свеж и чист. Той никога не е агресивен или скучен, напротив – винаги е лек и освежаващ... точно като Sprite. Всъщност статутът на Sprite сред най-разпознаваемите брандове в света може до голяма степен да бъде отдаден именно на емблематичната зелена бутилка.

Отличителната форма и характерните „трапчинки“ на бутилката я правят една от най-уникалните и очарователни опаковки на пазара. Използвайки зеления цвят за всичко – от продуктите за търговските магазини и вендинг машините до опаковките и рекламата, Sprite продължава да гради това, което асовете в дизайна наричат добавена стойност на бранда, и да изненадва и радва феновете в цял свят.

Sprite Green

През 60-те години на миналия век дизайнерите и инженерите на  компанията Кока-Кола провеждат задълбочени проучвания, за да създадат стандартите за дизайна на Sprite. След като взима предвид характеристиките на опаковката, имиджа на бранда и целевите клиенти на Sprite, дизайнерският отдел създава етикети, модели на кашони и реклами за бранда в зелен нюанс. Разглеждат десетки идеи за зелената бутилка на Sprite, която е създадена със същите характеристики за качеството, които важат и за емблематичната бутилка на Coca-Cola.

Sprite Green

През 1967 г., докато Sprite продължава да набира скорост на пазара, предлагайки се в 39 страни, арт отделът наема дизайнерска фирма от Ню Йорк, която да създаде нови модели за кашоните и етикетите за един нов облик. Целта е да представят още по-добре свежестта на Sprite и да помогнат на бранда да изпъкне на рафтовете с визия, приковаваща погледа.

Новата опаковка навлиза на пазара на следващата година. Списание The Coca-Cola Bottler я описва като „етюд за контрастиращите нюанси на зеленото“ и предсказва, че с новия дизайн Sprite ще изпъкне на щандовете с напитки както никога преди.

Днес Sprite все още тържествува със зелената си визия и се продава в над 190 страни по света.