Централата на Кока-Кола в Атланта и емблематичният билборд на компанията на площад Piccadilly Circus в Лондон заблестяха в червено – не за да отпразнуват водещия ѝ бранд, а като част от световна проява на единство, отбелязваща 50-ата годишна от създаването на Special Olympics – най-голямата спортна организация за хора с интелектуални затруднения в света, която стои зад Специалните олимпийски игри.

Над 170 забележителности в цял свят – от Ниагарския водопад в САЩ и Канада до Операта в Сидни, Австралия – участват в инициативата „Светлина за социално включване“ (Light Up for Inclusion), създавайки глобална проява на толерантност, уважение и тържество на различията.

Последните 15 етажа на кулата North Avenue на компанията грейнаха в червена светлина, а специална анимация на билборда на Coca-Cola на Piccadilly Circus в Лондон отдават заслуженото на 50-ата годишнина на Special Olympics и на ролята на бранда като един от учредителите на организацията Special Olympics International.

Инициативата поставя началото на кампанията „Революция за социално включване: мисията на Специалните олимпийски игри за прекратяване на дискриминацията срещу хората с умствени увреждания в цял свят и за създаване на приобщаващи общности“.

„Светлина за социално включване“ е част от честването на 50-ата годишнина на Special Olympics в Чикаго, където спортисти, треньори, поддръжници на Special Olympics и известни личности от цял свят отбелязват 50 години на радост, смелост и овластяване. Първите Международни специални летни олимпийски игри се провеждат в Чикаго през юли 1968 г.

Главният изпълнителен директор на Special Olympics International Мери Дейвис казва, че „Светлина за социално включване“ символизира продължението и еволюцията на мисията на Special Olympics. “Навлизайки в следващите ни 50 години с подновена цел да сложим край на дискриминацията, ние насърчаваме хората по света да се присъединят към нас и да помогнат за създаването на един напълно приобщаващ свят“, заяви тя.

Мениджърът по глобалните спонсорства в компанията Кока-Кола Франческа Агилар добавя: „Това е свидетелство за силата на Special Olympics и как можем да работим заедно, за да вдъхновим една култура на социално включване, където всички признават стойността, която хората с интелектуални затруднения носят на работното място, в местните общности и обществото като цяло. Special Olympics свърши страхотна работа в това да научи хората по света каква е нейната мисия, а сега ние трябва да продължим да вършим нашата работа да вдъхновяваме и работим усилено през следващите 50 години“.

Емблематичният билборд на Coca-Cola на Piccadilly Circus в Лондон включва специална анимация, която отбелязва 50-годишнината от Специалните олимпийски игри.

Тази година компанията Кока-Кола поднови ангажимента си да насърчава приобщаването и разбирането, наемайки двама души с умствени увреждания, които да подкрепят ролята ѝ в Специалните олимпийски игри в САЩ през 2018 г., които се проведоха в началото на юли в Сиатъл. Матю Уайн работи за Кока-Кола в Атланта, а Марша Барет подкрепи Coca-Cola Swire. Освен това компанията нае Даниел Барич за стажант по време на Специалните олимпийски игри 2018, за да вдъхне живот на игрите в онлайн списанието Coca-Cola Journey и в социалните мрежи.

„Споделените ценности на компанията Кока-Кола със Special Olympics са социално включване, оптимизъм и моменти на щастие, а като съосновател е важно да приемем хората с интелектуални затруднения във всички аспекти от нашето партньорство и работа. Трябва да разбием парадигмата и да мислим различно, когато наемаме хора, и лицата с умствени затруднения трябва да получават повече възможности““, заяви Беки Седрон, директор в Coca-Cola North America, отговорна за маркетинга сред общностите.

Специалните летни олимпийски игри 2019 ще се проведат в Абу Даби през март. Над 7000 специални атлети, представляващи 170 страни, ще участват в игрите.