Повече от 30 години Sprite не просто се движи в зареждащия ритъм на хип-хопа. Брандът смело подава ръка на дръзкия жанр и неговата общност, включвайки по автентичен начин творчеството на легендарни рапъри и художници в своите най-знакови кампании.

Връзката на Sprite с хип-хопа започва още през 1986 г., когато Къртис Блоу се появява в реклама на напитката в САЩ. Той е първият рапър, записал с водеща звукозаписна компания, както и причината от ъндърграунд жанр хип-хопът да достигне до масова публика. Колаборацията му със Sprite е и един от първите случаи, в които рапър се появява в национална реклама.

През 90-те почитателите на свежата напитка с лайм и на хип-хопа продължават да танцуват с Heavy D & The Boyz, Kid 'n Play и KrisKross – всички те се появяват в кампанията I Like the Sprite In You. Знаковата година е 1994 г., когато брандът стартира новаторска поредица от реклами със своето съвременно послание Obey Your Thirst (Подчини се на жаждата). Превърналата се в класика кампания включва някои от най-автентичните артисти в хип-хоп културата – Pete Rock & C.L. Smooth, A Tribe Called Quest, Grand Puba и Nas.


Това, което прави кампанията на Sprite успешна, е именно непреднамереното сътрудничество с едни от най-добрите изпълнители. Брандът не се опитва да си припише главна роля на сцената на хип-хопа и да дирижира звездите му, а да стигне максимално близко до неговата културата. Така посланиците на жанра включват Sprite в своето изпълнение по най-честния и естествен начин.

„Не всички рапъри получават подкрепа от толкова силни брандове. Ето това е Sprite!“, казва Rakim, един от най-добрите текстописци в хип-хопа. За мен работата със Sprite означава „Ра, продължавай да правиш това, което правиш“, допълва звездата от кампанията Obey Your Verse (Подчини се на поезията), излъчена през 2015 и 2016 г.

В един от клиповете Rakim е собственик на бакалия, в която нахлува клиент, който търси освежаващата сила на Sprite. Той е изненадан, когато открива лимитирана серия кенове, подписани с фрази от песни на хип-хоп легенди. И още по-изненадан, когато при всяко докосване кенът задейства част от съответната песен.

Хип-хоп легендата Rakim в рекламата ObeyYourVerse на Sprite

През лятото на 2016 г. лиричните кенове бяха лансирани на пазара в САЩ, включвайки общо 16 стиха от песни на легендарните 2Pac, MissyElliott и J. Cole. Брандът избира послания от тримата изпълнители не само заради таланта им. А и заради силата им да влияят на поп културата и да променят играта, оставайки верни на себе си.


„От момента, в който Sprite се включи в хип-хоп културата преди 30 години, марката се стреми да подкрепя самоувереността на талантливите артисти", казва Боби Оливър, директор на Sprite и на цитрусовите марки в Coca-Cola North America. „Кампанията ObeyYourVerse е не само почит към най-добрите разказвачи в хип-хопа, но и начин да вдъхновим феновете да бъдат верни на себе си“, допълва той.


„Дарбата на словото, силата да влияеш…“ – това е един от стиховете на 2Pac, който не просто украсява лимитирана колекция кенове на Sprite. Той въплъщава мисията на бранда да дава платформа за изява на артисти в цял свят. А от творчеството на J. Cole Sprite избира цитат, който може да следваме независимо дали сме влюбени в музиката, рисуването, работата си в офис, или в човек: „Мечтайте все едно никога не сте се сблъсквали с препятствия“. Мечтайте.