Кока-Кола развива нова бизнес стратегия, като изгражда портфолио от абсолютно ориентирани към вкуса, избора и удобството на потребителите марки. „От това, което компанията иска да продава, насочваме фокуса към това, което потребителите искат да купуват“, каза Джеймс Куинси, президент и главен оперативен директор на The Coca-Cola Company, по време на конференция във Флорида. Стратегията е част от визията на компанията за бъдещия растеж.

„Трябва да започнем, задавайки си въпроса „Накъде отиват те?“, заяви Куинси и подчерта необходимостта да бъдеш една крачка пред тенденциите и развиващите се вкусове. „Потребителите търсят продукти, които са по-естествени. В някои моменти с по-малко захар. Понякога с повече ползи“.

Куинси, който бе избран за главен изпълнителен директор на The Coca-Cola Company през май 2017 г., заяви, че многоликият подход, с който компанията посреща променящите се вкусове и потребности, включва:

  • намаляване на захарта и калориите в много от продуктите на компанията;
  • включване на нови напитки, които носят ползи за здравето като хидратация и хранителни вещества;
  • увеличаване на наличността на по-малки и по-удобни опаковки, за да могат потребителите да контролират захарта по-лесно;
  • осигуряване на ясни и лесни за намиране данни за калориите, така че хората да взимат информирани решения без догадки.

Поставянето на потребителя на първо място започва именно с преосмислянето на някои от рецептите на напитките на компанията, за да се намали захарта в тях, както и с инвестиции в създаването на следващо поколение подсладители без калории. „Целта е да предложим на хората напитките с ниско или нулево съдържание на захар, които те искат, без да се налага да се отказват от страхотните вкусове, които познават и обичат“, посочи Куинси.

По-малко захар за повече хора и на повече места

Кока-Кола подкрепя сегашните препоръки на редица водещи здравни организации, включително Световната здравна организация, според които хората трябва да ограничат приема си на добавена захар до не повече от 10% от общия си дневен прием на калории/енергия. Компанията върви към постигането на тази цел, като полага усилия напитките с по-малко или без захар да бъдат по-видими и лесни за откриване. Също така в глобален план предлага по-голям избор от здравословни продукти като органичен чай, кокосова вода, млечни напитки, кафе за път, сокове и пречистени води – на повече хора и на повече локации.

Coca-Cola за всеки вкус и начин на живот

През 2017 г. Кока-Кола ще намали захарта в над 500 от напитките си в целия свят – увеличавайки 30-те процента от над 3900 напитки, които вече спадат в категориите с ниско или нулево съдържание на захар. Компанията инвестира и още от бюджета си за маркетинг, за да повиши информираността за тези напитки. Глобалната маркетингова стратегия „Един бранд“, стартирала у нас в началото на 2017 г., обединява четирите търговски марки на Coca-ColaCoca-Cola, Coke Zero, Diet Coke/Coca-Cola Light и Coca-Cola Life – в креативната кампания Taste the Feeling. Тя подчертава ангажимента на компанията да предлага варианти на Coca-Cola за всеки вкус и начин на живот.

Друг елемент от стратегията включва по-малки и по-удобни опаковки. Днес около 40% от газираните марки на компанията се предлагат в опаковки от 250 мл. 

В продължение на години Кока-Кола прилага политики и работи в съответствие с тази стратегия навсякъде по света. През септември 2009 г. ние станахме първата компания за напитки, която се ангажира да слага етикети с информация за калориите на видимо място и на почти всички свои опаковки. Стриктно спазваме и дългосрочната си политика да не насочваме рекламите си към деца под 12-годишна възраст.

Всички тези продукти, програми и политики – както и бъдещите планове на компанията – се базират на потребителски проучвания. „Слушаме внимателно посланията за това накъде вървят потребителите, за да гарантираме, че те са твърдо в центъра на нашия бизнес, каза Куинси. „Брандовете ни да преуспяват, да продължим да растем отговорно - това е Нашият Път Напред“.