Производителите на безалкохолни напитки в Европа обединяват сили, за да ускорят три пъти темпа на намаляване на захарта

Европейската индустрия за безалкохолни напитки обяви нов смел ангажимент – да намали средното съдържание на добавена захар към газираните и негазираните безалкохолни напитки с 10% до 2020г.

Това е поредната доброволна стъпка на производителите, която цели да помогне на потребителите да контролират приема си на захар, за да могат европейците да правят по-здравословен избор за себе си и своите семейства.

Новият ангажимент, обявен от Европейската асоциация на производителите на безалкохолни напитки – UNESDA, допълва 12-процентното намаляване на захарта и калориите в напитки, вече реализирано между 2000 и 2015 г. Това означава, че темпът, с който захарта и калориите биват премахвани от безалкохолните напитки в Европа, ще се увеличи тройно, което значително ускорява скоростта и мащаба на усилията на индустрията.

Системата на Кока-Кола работи в близко сътрудничество с останалите компании от европейската индустрия за безалкохолни напитки, както и с националните асоциации, за да ускорят още повече този процес, гарантирайки, че секторът отговаря на променящите се предпочитания на потребителите към захарта. Компанията иска и да гарантира, че индустрията отговаря на призивите на политиците в ЕС и на национално ниво за промяна на рецептите и намаляване на захарта в хранително-вкусовата промишленост.

„Тази нова доброволна инициатива за намаляване на захарта показва готовността на европейската индустрия за безалкохолни напитки да действа и да даде своя значителен принос при постигането на европейските обществено-политически цели за подобряване на здравето“, каза Зигрид Лине, генерален директор на UNESDA.

Дългото пътуване

The Coca-Cola Company започна пътуването си към намаляване на захарта в напитките си в Европа преди много години чрез комбинация от различни методи: промяна в рецептите, иновации, по-малки опаковки и рекламиране на напитките с малко или без калории.

В някои страни компанията подкрепя местните ангажименти за намаляване на захарта и калориите чрез националните асоциации на производителите на безалкохолни напитки, например в България, Франция, Великобритания, Белгия, Холандия и други.

Както Ваутер Фермолен, директор на групата по международните отношения с правителствата и обществените въпроси, казва: „С този нов ангажимент индустрията за напитки сега обединява сили на европейско ниво, достигайки над 500 млн. потребители, с което гарантира съгласуван и последователен подход към намаляване на добавената захар“.

Никос Кометис, президент на бизнес подразделението за Централна и Източна Европа, коментира: „Като компания, винаги сме растели, слушайки и отговаряйки на нашите потребители, акционери и обществото като цяло. Съгласни сме, че твърде много захар не е полезна за никого и искаме да позволим на потребителите по-добре да контролират приема си на добавена захар. Вярвам, че това и други предприети от нас действия ще помогнат на повече хора да вземат правилните решения за себе си и своите семейства“.

Ангажиментите на Европейската асоциация на производителите на безалкохолни напитки

  • Безалкохолните напитки представляват по-малко от 3% от калориите в диетата на средния европеец
  • Средното количество калории на 100мл. е намалено с 12% между 2000 и 2015 г.
  • Наличието на опаковки под 330мл. (стандартен кен) се е увеличило със 150% от 2006г. насам
  • Вече може да се прави избор от над 30 различни опаковки
  • 66% от новите продукти са с по-малко или без съдържание на захар
  • Напитките без и с ниско съдържание на захар/калории представляват над 30% от продажбите на някои европейски пазари