В началото на тази година Кока-Кола обяви новата си глобална инициатива «Свят без отпадъци». Това е следващата стъпка в усилията на компанията за устойчиво развитие, надграждаща успеха с възобновяването на 100% от водата, която се използва при производството на напитките й. Кока-Кола достигна тази цел през 2015 г., 5 години по-рано от планираното. Тези усилия са част от дългосрочната стратегия на компанията да се развива по правилния начин, утвърждавайки се като отговорен производител на цялостно портфолио от разнообразни напитки.

Усилията към устойчивост на компанията покриват няколко ключови направления: съхранение на водните ресурси, равенство и овластяване на жените, развитие и благоденствие на общностите, инвестиции в рециклируеми опаковки, опазване на климата, човешки и работни права и устойчиво земеделие.

Активната работа по тези важни аспекти от живота и бизнеса започва преди повече от 100 години и оттогава насам се е превърнала в неразделна част от компанията. Макар че проектите и инициативите за устойчивост, стартирани от компанията, са безброй много, има някои емблематични моменти, които са помогнали за оформянето усилията на компанията.

1917 г.

Компанията Кока-Кола започва партньорството си с Червения кръст. През Първата световна война системата на Кока-Кола провежда ежегодни кампании с Червения кръст, които продължават над десетилетие. Това партньорство остава силно и днес и е от съществена важност за участието на компанията в усилията, които се полагат за помощ при бедствия през годините.

1935 г.

Лети Пейт Евънс се присъединява към Борда на директорите, превръщайки се в първата жена, част от управителния съвет на голяма компания.

1963 г.

Компанията Кока-Кола произвежда първата си диетична напитка – Tab (букв. „сметка“). Tab е представена още преди сегментът с нискокалорични безалкохолни напитки да започне да се разраства, а напитката е разработена за потребителите, които искат да „държат сметка на калориите си“. Няколко жени-учени изиграват изключително важна роля в разработването на рецептата на Tab.

1966 г.

Кока-Кола стартира т.нар. „Хранителен проект“, възлагайки на международен екип от учени и технолози в хранително-вкусовата промишленост задачата да открият решение на проблема с „липсата на протеини“, с който се борят по-бедните страни в света, и да осигурят по-леки, богати на протеини напитки за потребителите. Този проект води до стартирането на брандовете Saci, Sanson и Taí – три богати на протеини енергийни напитки, разработени в Латинска Америка, които използват местни съставки като соя и суроватка за протеинови източници в напитките.

1984 г.

През тази година е създадена The Coca-Cola Foundation. Чрез фондацията Кока-Кола се ангажира всяка година да отпуска 1% от оперативната си печалба за предходната година за подпомагане на инициативи в три приоритетни области: равенство на жените, опазване на водните ресурси и благоденствие на общностите.

Научете повече за резултатите от инициативата

2001 г.

Кока-Кола създава Coca-Cola Africa Foundation, която работи за превенцията и лечението на ХИВ/СПИН в Африка. От създаването си фондацията е стартирала редица общественозначими проекти и инициативи в цяла Африка.

2007 г.

Компанията обявява партньорство с World Wide Fund for Nature (WWF), за да адресира предизвикателствата, свързани с опазване на сладководните източници. Това партньорство се фокусира върху пет основни области: опазване на седем от най-важните сладководни басейни в света; подобряване на водната ефективност в рамките на дейността на Кока-Кола; намаляване на въглеродните емисии на компанията; насърчаване на устойчивото земеделие и вдъхновяване на глобално движение за опазване на водите.

2009 г.

Компанията Кока-Кола представя опаковката PlantBottle – първата в историята бутилка от рециклируема PET пластмаса, произведена от до 30% растителни материали. Компанията продължава да разработва устойчиви опаковки. През 2015 г. създава първия в света прототип на PET бутилка, направена изцяло от растителни материали.

2010 г.

Кока-Кола стартира инициативата 5by20. Целта на тази програма е да позволи икономическото овластяване на 5 млн. жени-предприемачи по света до 2020 г. Чрез инициативата жените получават достъп до обучение за развитие на бизнес умения, финансови услуги и връзки с колеги или ментори.

5by20 Women's Economic Empowerment 2016 Sustainability Report The Coca-Cola Company Infographic

Научете повече за резултатите от инициативата

2013 г.

Създаден е първият EKOCENTER. Това e модулен обществен център, който се управлява от местни жени-предприемачи и осигурява безопасна питейна вода, безжични комуникации, електричество и други условия за стартиращи предприемачески възможности и развитие на общностите. 100-ият EKOCENTER бе открит през 2016 г. Проектът продължава да се разраства по света като ефективно допълва инициативата 5by20, стартирана през 2010 г.

Усилията и целите към устойчивост продължават да се развиват през годините, а тяхното въздействие може да бъде усетено навсякъде по света. Историята на усилията към устойчивост на Кока-Кола е показател за това какво е постигнала компанията и колко по-далеч може да стигне в бъдеще.