Хората познават предимствата на соята като храна от няколко хиляди години, но до средата на 20-и век напитките на базата на соя на практика са непознати извън Азия. Една от причините това да се промени в световен мащаб е марката AdeZ. Тя не само популяризира соевото мляко по света, но създава и много други напитки на растителна основа. Вижте една от най-вълнуващите истории в света на безалкохолните напитки.

Семена, сокове и злато

Високото съдържание на протеини и важни хранителни компоненти прави соята евтин и полезен заместител на месото и млечните продукти. През 1988 г. аржентинецът Хуан Мартин Алиенде решава да напомни на света за това и в същото време да направи напитката от соя по-вкусна, като добавя плодови сокове към нея. След това основава компанията AdeS: Alimentos de semillas, което означава „напитки от семена“. Готовата за пиене напитка AdeS* бързо набира популярност в Аржентина, а през 1990 г. получава международно признание като печели златен медал на SIAL - едно от най-големите изложения за храни и напитки, което се провежда всяка година в Париж, Франция.

AdeZ завладява света

През 1992 г., само четири години след създаването на AdeZ, икономическата криза в Аржентина принуждава Алиенде да продаде компанията си. В средата на 90-те Unilever придобива AdeZ и започва да го продава и на други пазари - в Уругвай, Парагвай, Боливия, Мексико и Колумбия.

AdeZ става все по-популярна: напитката е без холестерол и с ниско съдържание на наситени мастни киселини, има висока хранителна стойност и е отличен източник на протеини. Това я прави предпочитан избор от вегетарианци, вегани и хора с непоносимост към лактоза, но също така и от всички, които търсят по-разнообразен и балансиран начин на хранене.

Стратегията за популяризиране е много проста - AdeZ редовно прави дегустации в търговските обекти, показвайки на хората, че това, което е полезно, може да бъде и много вкусно. И това работи безотказно -  68% от потребителите, които опитват напитката, започват да я купуват редовно.

Десетки вкусове без добавена захар

В началото AdeZ се предлага само в три вкуса: ябълка, маракуя и портокал. Само няколко години по-късно към тях са добавени мандарина и праскова. Оттогава броят на вкусовете нараства всяка година и сега варира значително в различните държави. Само в Бразилия AdeZ има повече от 20 варианта. В същото време AdeZ, който се произвежда за Европа и Русия, не съдържа добавена захар. Приятната сладост в напитките идва от естествените захари, съдържащи се в плодовете, ядките и зърната, и на екстракт от стевия.

AdeZ покорява Европа

Добрият вкус и изцяло растителният произход бързо налагат AdeZ сред потребителите. В голяма степен обаче успехът на марката се дължи и на поливалентността на продукта. Потребителите харесват AdeZ, защото може да се консумира самостоятелно като напитка или да се комбинира с корнфлейкс, или други зърнени храни за вкусна закуска. Може да се добави към кафе или да се използва вместо обикновено мляко при приготвяне на различни ястия и сладкарски изделия. До средата на 2010 г. AdeZ вече се продава в повече от 20 страни - главно в Южна Америка.

През 2017 г. марката става собственост на Компанията Кока-Кола. През 2018 г. тя представи AdeZ в Милано, след което напитката се появи в 17 европейски страни.

Нови видове напитки и бутилка от растителни материали

Лансирането на AdeZ в Европа включва нова концепция и изцяло нови рецепти. Към традиционната соева основа бяха добавени напитки на базата на ориз, овес, бадеми и кокос. И всички нови вкусове са без добавена захар!

На българския пазар АdeZ предлага четири моновкуса в опаковки от 800 мл – бадем, ориз, соя и кокос. В малки удобни бутилки от 250 мл са представени уникални комбинации с истински плодов сок – кокос с горски плодове, овес с ягода и банан, бадем с манго и маракуя.

И още нещо: всички варианти на AdeZ са в иновативни бутилки PlantBottle, които се направени с до 30 % растителни материали и са 100% рециклируеми.

*Правописът на марката варира в различните страни: в Испания и Южна Америка тя е известна като AdeS. В Европа и България е AdeZ.