Има толкова много дързост, хумор и стил в една бутилка Schweppes, че историята нямаше как да не започва от Великобритания. Това е една от най-старите марки на компанията Кока-Кола, създала не просто страхотни реклами, а цели спасителни острови в годините след Втората световна война.
Кога се появява швепс тоникът, къде са Швепшир и Швепсилвания и какво означава "Schweppervescence"?
Напитката е създадена през 1783 г. от Йохан Якоб Швепе – швейцарски златар и любител химик, открил процеса на карбонизация, при който се смесват вода и въглероден двуокис. Така се ражда първата газирана безалкохолна напитка в света. Йохан основава фирмата „Швепс“ в Женева, но по-късно прехвърля бизнеса си в Англия, където първоначално напитката се използва само като лечебен дар за стомаха. През 1870 г. обаче става достъпно удоволствие за широк кръг от потребители и част от градската култура. Реклама на швепс тоник се появява на ключови публични места в Лондон като Piccadilly Circus.
За съжаление, когато Англия влиза във Втората световна война през 1939 г., марката изчезва от рафтовете. Но не и от рекламата. През 40-те години агенция S.T. Garland създава печатни реклами със слогана "Това, от което се нуждаете, е Schweppervescence". Последното е игра на думи между името на бранда и термина ефервесценция – освобождаването на газове във воден разтвор и пенливостта, която следва. Именно този звук ще бъде претворен в известната реклама "Schhh ... Schweppes" години по-късно. В следвоенно време обаче по-сложният термин ефервесценция е толкова важен за марката, че когато брандът сключва договор с друга рекламна агенция, S.T. Garland отстъпва правата за Schweppervescence срещу заплащане.
Е, да – и с повече характер
Социални мрежи