Устойчивостта е жизненоважна за дългосрочния растеж на нашия бизнес. Като компания-лидер в индустрията, ние предоставяме на хората марки и напитки, които правят ежедневните моменти от живота още по-приятни. Устойчивостта и спазването на правата на човека са фундаментални за начина ни на работа. Те са водещи за начина, по който управляваме бизнеса, и са от съществено значение за нашата планета и общностите навсякъде по света.

Работата ни в над 200 страни и територии, в които изграждаме дълбоки връзки и отношения с местните общности, ни дава предимство, оказвайки положително влияние и създавайки споделени възможности.

Сега, повече от всякога, всички заинтересовани страни очакват повече от нас. Те искат от нас да помагаме в намирането на решения и да променяме нещата измеримо и значимо. Нашите устойчиви усилия винаги са били подкрепяни от открития диалог с много заинтересовани страни – нашите собствени служители, потребители, родители, клиенти, бутилиращи партньори, доставчици, правителства, неправителствени организации и акционери. Тези различни перспективи ще продължават да ни помагат да оформяме нашите действия и начина, по който изпълняваме инициативите си по света, движейки се напред по пътя ни.

Тъй като клиентите са в сърцето на нашия бизнес, всичко, което правим, започва със страстта ни да предоставяме продуктите, които хората искат. Да растем изисква да даваме на хората повече марки и напитки, които те обичат. Отвъд газираните напитки ние правим целенасочени инвестиции в натурални сокове, чай, кафе, вода и други категории, които допълват разнообразния начин на живот на хората. Освен това намаляваме количеството на захарта в тях, предлагайки по-изтънчени вкусове и допълнителни ползи, докато в същото време увеличаваме опциите при опаковките и видовете напитки.

През 2017 г. намалихме количеството захар в над 300 от нашите напитки в цял свят, а в същото време въведохме над 500 нови продукти в най-различни категории от нашето портфолио от напитки. Нашата Coca-Cola без захар с нова формула, например, бе представена на над 20 пазара през 2017 г., а в САЩ стартирахме и Barrilitos Aguas Frescas – линия от ароматизирани, негазирани води. Освен това финализирахме придобиването на AdeS – водещия бранд от соеви напитки в Латинска Америка, който сега пускаме на нови пазари.

Също през 2017 г. заедно с нашите бутилиращи партньори, европейската индустрия за безалкохолни напитки и национални асоциации заявихме стремежа си да постигнем по-голям напредък към смелия ни нов ангажимент допълнително да намалим средното количество на добавена захар в газираните и негазираните ни безалкохолни напитки. Целта в Европа е намаляване на захарта с 10% между 2015 и 2020 г. Това е в допълнение на целта за понижаване количеството на захарта с 12%, което индустрията постигна в периода 2000-2015 г.

Приемаме сериозно множеството предизвикателства пред нашия бизнес и нашия свят. Ключовите области, в които се стремим да станем лидери, са в ефектвната употреба на вода, икономическото овластяване на жените и създаването на свят без отпадъци.

През 2017 г. продължихме да връщаме на общностите и природата 100% или дори повече от обема вода, който ползваме за производството на напитките ни, базирайки се на изчисления на компанията и независими партньори. Освен това направихме по-ефективно използването на водите за 15-а поредна година, подобрявайки го с 29,3% спрямо 2004 г.

В същото време ангажиментът ни да заздравим общностите, овластявайки жените, никога не е бил по-силен. Нашата инициатива 5by20 позволи икономическото овластяване на над 660 хил. жени-предприемачи през 2017 г. От 2010 г. насам програмата 5by20 е достигнала до над 2,4 млн. жени в 75 страни.

За да помогнем за преодоляването на световния проблем с опаковките, нашата нова визия в това отношение – „Свят без отпадъци“, включва преосмислянето на начина, по който бутилките и кеновете се проектират и създават, както и начина, по който се рециклират и променят предназначението си в рамките на нашата глобална система. Централно място в тази визия заема смелата, амбициозна цел да помогнем за събирането и рециклирането на еквивалента на всяка бутилка или кен, които продадем до 2030 г. Системата на Кока-Кола възнамерява да подкрепи инициативата „Свят без отпадъци“ с дългосрочна инвестиция, която включва и продължаващите ни усилия да направим нашите опаковки 100% рециклируеми до 2025 г.

Хората са важни. Нашата планета е важна.

Искрено ваши,

Джеймс Куинси

Президент и главен изпълнителен директор

Беа Перез

Старши вицепрезидент и главен директор по комуникации, публични отношения, устойчивост и маркетинг

Можете да се запознаете с Доклада за устойчивост за 2017 г. на Компанията Кока-Кола тук