Подкрепяме препоръките на Световната здравна организация за дневен прием на добавена захар

Системата на Кока-Кола подкрепя препоръките на Световната здравна организация (СЗО), според които хората трябва да ограничат консумацията си на добавена захар до 10% от дневния си прием на калории. А според президента и главен изпълнителен директор на The Coca-Cola Company Джеймс Куинси, компанията вижда възможност за забележим растеж в тази посока.

„За нас да постигнем устойчив, рентабилен растеж на нашите брандове означава да насърчаваме и да даваме възможност на потребителите ни да контролират консумацията на добавена захар“, казва Куинси. „Полагаме изключително съзнателни усилия не само да разширяваме продуктовото си портфолио, но и да го оформим целенасочено“.

Компанията намалява количеството захар в газираните си безалкохолни напитки, като представя техни варианти с ниско или нулево съдържание на захар, или променя някои от съществуващите рецепти, докато в същото време запазва вкуса, който потребителите обичат. Ключови приоритети са и по-голямата наличност на по-малки опаковки и инвестиции в безвредни алтернативи на захарта. „Хората все още обичат категорията на газираните напитки и тя продължава да расте. Но ние знаем, че трябва да правим нещата различно, за да помогнем на потребителите си да контролират приема на добавена захар“, коментира Куинси.

През 2016 г. The Coca-Cola Company намали захарта в над 200 напитки в цял свят. А тази година компанията ще ограничи захарта в над 500 напитки на глобално ниво – увеличавайки вече съществуващия избор от над 1100 напитки с ниско или нулево съдържание на захар. 

Само през 2017 г. Кока-Кола България въведе три нови рецепти с намалено или без съдържание на захар и калории, като в следващата една година те ще са над осем. Днес портфолиото на компанията у нас е съставено от 62 продукта в 153 варианта, като 47% от тях са напитки без или с ниско съдържание на захар, като в следващите години този процент амбициозно ще расте.  

Освен това, вярна на принципите си, компанията продължава да включва ясна, лесна за намиране хранителна информация върху опаковките, за да помогне на потребителите да взимат информирани решения.

Усилията на компанията се простират дори отвъд категорията на газираните напитки. Кока-Кола продължава да представя по света нови напитки като органичен чай, кокосова вода, кафе за из път, натурални сокове и пречистена вода сред повече хора на повече места.

„Вкусовете и предпочитанията на хората се променят, ние също се променяме“, казва Куинси. „Слушаме внимателно и полагаме усилия, за да гарантираме, че потребителите са в центъра на нашия бизнес, за да можем да продължим да растем отговорно. Независимо от всичко, ние сме напълно ангажирани да им помагаме да контролират по-добре количеството захар, което приемат чрез напитките ни, без да се отказват от вкусовете, които познават и обичат“.

Средностатистическият човек по света дневно консумира по осем напитки по около 250 мл всеки ден от живота си, а Coca-Cola в момента представлява много малка част от това количество.

„Можем основателно да се стремим – с разнообразие в портфолиото ни – не само да удовлетворяваме, ангажираме и предлагаме страхотен вкус на напитките за един цял ден, но и да го правим в рамките на една здравословна, балансирана диета“, казва Куинси. „Това е път, който е възможен в по-широк мащаб за цялата компания“.