Тази година със сигурност има още една причина да очакваме с нетърпение Световното първенство по футбол на FIFA в Русия. И тя е глобалната кампания на Coca-Cola за футболната фиеста, след като световният бранд повери музиката  за рекламния си клип на звездата Джейсън Деруло.

„Винаги се вълнувам, когато пускам нова песен, но тази я усещам различно. Сякаш моментът е перфектен за това парче“, разказва Джейсън, седейки зад пулта в звукозаписното студио в дома си. Мултиплатинената поп звезда говори за песента Colors, която създаде и записа като саундтрак за глобалната кампания на Coca-Cola за Световната купа по футбол на FIFA през 2018 г. В месеците преди първенството Coca-Cola ще популяризира вдъхновяващия химн, който Warner Bros. Records ще пусне като сингъл на 16 март.

Най-популярната напитка в света си партнира с Деруло, за да създадат песен, която обединява нейните ценности на оптимизъм и приобщаване, и в същото време отразява динамиката и вълнението от Световната купа и ролята й да сближава хората.

„Искахме да работим с един наистина световен артист, за да създадем обединяващ саундтрак, който да представи всичко, зад което стоят нашите брандове. Джейсън абсолютно закова песента“, казва директорът на глобалния футболен маркетинг отдел в Coca-Cola Брад Рос.

Химнът вдъхновява феновете в цял свят да приемат „цвета“ си – идея, която се простира отвъд националните знамена и отборните екипи.

„Посланието има много по-дълбоко значение“, казва Рос. „Това е призив да отпразнуваш и да бъдеш горд от всичко, което си, без значение откъде идваш. Това е мощно и универсално послание, което наистина вдъхва живот на кампанията ни“.

Деруло вижда в поканата на Coca-Cola възможност да създаде парче, което ще обедини различните култури. „Песента като цяло се написа сама“, казва той. „Colors говори за победителите, но и за състоянието на света. В нея има онзи баланс, който носи Световната купа, но и светът, в който всички ние се опитваме да процъфтяваме“.

Colors е музикална смесица от жанрове и култури. „Когато се стремиш да направиш химн за Световното първенство, искаш да създадеш нещо международно, на което феновете по света ще могат да се радват“, обяснява Деруло. „Тази песен носи островни вибрации. В нея има африкански ритми. Усеща се и латиноамериканско влияние от китарата. Смесих всички тези неща в едно и добавих усещането да си на стадиона, за да могат всички да почувстват, че това е тяхната песен“.

Деруло си сътрудничи с най-различни международни творци – от Швейцария до Саудитска Арабия и Южна Африка – по серия от местни ремикси на Colors, които ще бъдат пуснати през следващите месеци.

Музиката е важна част от маркетинг стратегията на Coca-Cola около Световната купа по футбол на FIFA и в предишните две първенства. Брандът си сътрудничи успешно с K’Naan през 2010 г. и с Дейвид Кори през 2014 г.

Българската връзка на Джейсън Деруло

Творческите търсения на Джейсън Деруло включват и българския фолклор. През 2011 г. той записа парчето Breathing  с вокалното участие на Мистерията на българските гласове. Песента постигна завиден успех в световните чартове, а в класациите в Австралия, Австрия, България, Германия, Словакия и Швейцария бе сред първите десет.

През 2012 г. Breathing  се изкачва до върха в TOP 30 на Франция, Холандия, Нова Зеландия и Обединеното кралство. Песента достигна  и до №28 в Pop Songs. Парчето получава двойно платинен статут от Австралийската асоциация на звукозаписната индустрия (ARIA) за тираж от 140 000 копия.