Какво искат потребителите? Това е ключовият въпрос в бизнес стратегията, която компанията Кока-Кола следва повече от година. С други думи от това, което компанията иска да продава, фокусът е към това, което потребителите искат да купуват. А те искат да имат избор. И с еднаква лекота да намират както любимите си, познати от детството напитки, така и да откриват изцяло нови вкусове и дори нови категории. Като AdeZ.

Първата напитка на изцяло растителна основа в портфолиото на компанията Кока-Кола бе представена официално в Милано, Италия. Продажбите тръгват първо в 11 държави от Централна и Източна Европа.

Тази изключителна новация е предизвикателство, но и невероятно ново начало за компанията в Европа, тъй като никога досега не сме предлагали напитки на растителна основа. Е, направихме го. И още веднъж най-отговорно декларираме своите намерения да следваме променящите се нужди и желания на нашите клиенти, като отговаряме на различните ситуации и начини на живот.

И така, защо пускаме на пазара точно тези напитки и какво представляват те?

Вкусни и полезни

Базирани на ядки и семена като бадеми, ориз, соя и овес, напитките на растителна основа добиват все по-голяма популярност по света поради увеличаващите се нужди на потребителите от здравословни и полезни храни като част от един по-балансиран начин на хранене. Тази тенденция до голяма степен е повлияна от желанието за здравословни алтернативи в забързаното ежедневие, особено сред по-младото поколение в градска среда.

AdeZ попада в тази бързоразвиваща се категория със своите хранителни качества, дължащи се на комбинацията от семена и плодови сокове, витамини и минерали за плътен, наситен и деликатен вкус. AdeZ удовлетворява нуждите и желанията на много различни потребители. Напитката е идеална за вегани и вегетарианци, но също и за хора, които залагат на по-разнообразния начин на хранене с повече растителни продукти.

AdeZ се предлага в 100% рециклируеми бутилки PlantBottle™ с капачки на винт с вместимост 250 мл за консумация в движение или в по-големи бутилки от 800 мл – за дома. AdeZ не съдържа лактоза и няма добавена захар – само тази, която съдържат естествените съставки, като е добавено и малко количество стевия (steviolglycosides), естествен природен подсладител без калории.

Свободна пазарна ниша

Уолтър Сузини, главен маркетинг директор за ЕБИА на компанията Кока-Кола, представи AdeZ на специално събитие в Милано в началото на юни

Много от съществуващите марки на растителна основа са предназначени за консумация в домашни условия и често се продават в големи опаковки. С AdeZ искаме да задоволим нарастващото търсене на напитки на растителна основа, които да се консумират в движение, и бутилката от 250 мл с капачка на винт е идеална за целта ни.

На събитието за официалното лансиране на AdeZ в Милано, Уолтър Сузини, главен маркетинг директор за ЕБИА на компанията Кока-Кола, сподели: „Като част от усилията за осъществяване на визията ни да се превърнем в компания с най-голямо и разнообразно портфолио за безалкохолни напитки в света, предприемаме този ход в Европа и навлизаме в категорията с напитки на растителна основа. След големия успех на AdeZ в Латинска Америка напитката идва на нашия континент с нови рецепти, съобразени с европейския вкус, без добавена захар, както и в нова опаковка и с нова визуална идентичност. Целта ни е да удовлетворим все по-нарастващите нужди на пазара от вкусни и полезни продукти. Водени от ангажимента изцяло да се съобразяваме с желанията на нашите клиенти, ние им предлагаме протеини на растителна основа, с които да разнообразят сутрешния си режим у дома или да освежат забързаното си ежедневие, когато са в движение.“

 

Доказана марка в Южна Америка

Въпреки че е нова в Европа, марката AdeZ не е новост в портфейла на Кока-Кола. AdeZ е създадена в Аржентина преди 30 години като AdeS (съкратено от испански – „храни от семенни култури“ [alimento de semillas]) и оттогава насам се продава успешно в Латинска Америка, като заема челно място на пазара в своята категория.

Решението да се представи AdeZ на европейския пазар е взето след придобиване на марката от компанията Кока-Кола през март 2017 г. В съответствие със стратегията ни за развитие в центъра за развойна дейност на Кока-Кола в Брюксел бързо бяха разработени рецепти, подходящи за европейския вкус. Екипът предложи и промени в брандирането и опаковката на продукта за европейския пазар, като въведе нови производствени процеси и логистика по отношение на веригата на доставките. Само около година по-късно вече сме напълно готови да пуснем AdeZ на пазарите в Централна и Източна Европа, за да демонстрираме гъвкавостта на системите ни по отношение на иновации, изграждане на марката и завладяване на пазари.

Открий вариант на AdeZ в Европа

Въпреки че проучванията ни показват засилен интерес към напитки на растителна основа, AdeZ ще се появи на българския пазар най-рано след година. В страните от Централна и Източна Европа обаче в бутилки от 250 мл за консумация в движение напитката се предлага в два неустоими варианта:

·       Amazing Almond Mango-Passionfruit и  Outstanding Oat Strawberry-Banana.

За консумация в домашни условия AdeZ се предлага в опаковки от 800 мл в пет варианта с превъзходен вкус (в зависимост от пазара*):

·       Surprising Soy, Amazing Almond, Outstanding Oat, Rockin’ Rice and Chilling Coconut.

*Всички пет варианта може да откриете в Италия, четири варианта в Полша, Румъния, Русия, Хърватска, Унгария, Словения. Три варианта в Австрия, Гърция, Кипър. Два варианта в Швейцария.