Осъзнавайки заплахата от пластмасовите отпадъци в морето, Компанията Кока-Кола се присъедини към държавите и индустриалните лидери от цял свят, подписали Хартата срещу замърсяването на океаните с пластмаса (Ocean Plastics Charter) в Халифакс.

Първоначално приета от Канада, Франция, Германия, Италия, Великобритания и Европейския съюз на срещата на Г7 през 2018 г., Хартата призовава правителствата, индустрията и обществото да преосмислят отношението си към пластмасата.

За съжаление, мнозина възприемат пластмасата като продукт за еднократна употреба, неправилно изхвърляйки я по начини, които могат да навредят на околната среда. Защитавайки подход за управление на жизнения цикъл на този важен ресурс, Хартата има за цел да предотврати разхищението и да гарантира, че пластмасата се създава по такъв начин, че да бъде използвана отново или да се рециклира.

„Глобалните предизвикателства, като намирането на решения за борба със замърсяването с пластмаса и морските отпадъци, изискват дръзки действия от страна на правителствата, индустриите и компаниите“, заяви канадският министър на околната среда и климатичните промени Катрин МакКена. „Подкрепяйки Хартата срещу замърсяването на океаните с пластмаса, Компанията Кока-Кола показва вида лидерство, което Канада насърчава у дома и по света, за да гарантираме здравословно и проспериращо бъдеще за нашите деца и внуци“.

Като дългогодишен поддръжник на рециклирането Компанията Кока-Кола от десетилетия работи с партньори, за да създава по-устойчиви опаковки и да разработва по-ефективни рециклиращи програми в цял свят. Приемането на Хартата сигнализира продължаващия ангажимент на компанията да се справи с проблема с пластмасовите отпадъци чрез инициативата си „Свят без отпадъци“.

„Хартата е важна стъпка към преодоляването на глобалния проблем с опаковките“, каза Брус Карас, вицепрезидент по устойчивостта на Кока-Кола за Северна Америка. „Всеки ден хиляди тонове пластмаса отиват в океаните ни. Тази харта ни дава рамката за бъдещо сътрудничество и устойчиво развитие – два критично важни приоритета , ако искаме да успеем в разрешаването на този сериозен проблем“.

Свят без отпадъци

Представена по-рано тази година от главния изпълнителен директор на Кока-Кола Джеймс Куинси пред Световния икономически форум, глобалната инициатива „Свят без отпадъци“ е дръзка стратегия, в рамките на която компанията се ангажира да събира и рециклира еквивалента на всяка бутилка или кен, който продава, до 2030 г. Освен това компанията планира да направи 100% от опаковките си рециклируеми до 2025 г. и да създаде опаковки, които са направени поне наполовина от рециклирани материали до 2030 г.

За да постигне тези амбициозни цели, Кока-Кола раздели стратегията на три основни стълба: дизайн, събиране и партньорство.

Дизайн

Дизайнът означава инвестиции в иновации, за да създадем по-добри опаковки и да проучим алтернативи без опаковки за напитките на Кока-Кола. В духа на този иновативен подход Компанията Кока-Кола стартира няколко програми тази година, разглеждайки решения за без опаковки. Един такъв пример е станцията DASANI PureFill, която бе инсталирана в кампуса на Georgia Institute of Technology през 2017 г. Предлагайки безплатна, ултрафилтрирана вода с опцията към нея да се добавят вкусове или да бъде газирана срещу малка такса, студентите и служителите могат да използват своите бутилки за многократна употреба и да намалят отпадъците.

Събиране

Досега Компанията Кока-Кола е инвестирала стотици милиони долари в съвременни съоръжения за рециклиране и си партнира за създаването на по-ефективни системи за възстановяване по целия свят. В Канада Кока-Кола и други членове на индустрията за напитки създадоха Канадската асоциация за рециклиране на съдовете за напитки (CBCRA), за да осигурят удобен и ефективен начин да рециклират съдовете за напитки в Манитоба. От основаването на асоциацията през 2010 г. темпът, с който провинцията връща опаковките от напитки за повторна употреба или рециклиране, се е ускорил от 42% до 70% за шест години. Драматичният ръст превърна Манитоба в най-напредналата област през този период в сферата на оползотворяването на опаковките от напитки.

Партньорства

Макар че все още има много работа за вършене, нито една организация не може сама да се справи с проблема с пластмасовите отпадъци. Ето защо Компанията Кока-Кола си партнира с организации в страни от целия свят, за да помогнем в образоването и информирането на потребителите, както и за да насърчаваме програмите, борещи се със замърсяването на морето.

От 2010 г. насам Кока-Кола Канада подкрепя програмата за изчистване на канадските брегове Great Canadian Shoreline Cleanup, организирана от Ocean Wise и WWF-Canada. В това ежегодно събитие канадците излизат от общностите си, за да събират отпадъци. Откакто Кока-Кола Канада се включи в програмата, сътрудниците са събрали над 40 тона отпадъци и са изчистили над 200 км от бреговата линия.

Пластмасата е жизненоважна част от нашия съвременен свят, но за съжаление начинът, по който човечеството я използва, е неустойчив.

Хартата предполага нов подход към този ресурс, разглеждайки го в условията на непрекъснат жизнен цикъл. Само чрез ангажираност и сътрудничество правителствата и компаниите като Кока-Кола могат да се надяват, че ще намерят решение на замърсяването на океаните с пластмаса.

„Нас в Кока-Кола ни е грижа за световните океани и водни пътища и природните ресурси, които всички ние споделяме“, добави Брус Карас. „Неприемливо е опаковките да свършват на грешното място, замърсявайки общностите, в които живеем и работим. Хартата е страхотна стъпка напред към това да оставим световния проблем с опаковките в миналото“.