Като компания отдавна вярваме, че е важно хората да получават ясна и точна информация за хранителния състав на това, което консумират, за да могат да направят по-здравословен и по-информиран избор. Съвсем скоро ще забележите някои промени в етикетите на част от нашите напитки. Въвеждаме на българския пазар нови цветни кодове за хранителните вещества в любимите вкусове Coca-Cola, Fanta и Sprite. Новите етикети са разработени на базата на нещо, което вече работи - настоящата монохромна схема за етикетиране, позната в много европейски страни.

Какво се опитваме да постигнем по този начин? Нашата цел е да предоставим наистина точна и лесно забележима полезна информация на лицевата страна на опаковката.

Разликата е, че сега добавяме икони не само за енергия/калории, а и за захари, сол, мазнини и наситени мазнини, а цветовете ще се използват, за да се подчертае съдържанието на тези хранителни вещества в нашите напитки.

Цветната схема е идентична с тази, която се използва във Великобритания и Ирландия, и която доброволно подкрепяме от 2014 г. насам. Обявените хранителни стойности са за 100ml и са в цветовете на светофара - червено, кехлибар и зелено, за да помагат на потребителите ни да изберат подходящите за тях напитки в зависимост от нуждите и начина им на живот.

Натрупахме много положителен опит в Обединеното кралство и взехме под внимание мненията и обратната връзка от специалистите по хранене, научните среди и потребителските групи по тази схема за етикетиране. След много дискусии смятаме, че е важно да разберем разликата, която цветните кодове върху етикетите могат да направят за разбирането, осведомеността и поведението при пазаруване. Ще ги тестваме в няколко  европейски страни, включително и в България, и ще споделим публично нашите изводи като част от ръководения от ЕС процес на оценка на различните варианти за етикетиране за Европа

Засилената ни работа в тази посока стартира в резултат на заключение от Проучването на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие /ОИСР/ от 2017 г. за затлъстяването. Изследването показва, че „светофарните системи имат потенциал да увеличат броя на хората, които правят по-здравословен избор, с 18%, което води до 4% намаляване на приема на калории“.

Продължаваме твърдо да вярваме, че предоставянето на ясна информация, която позволява на потребителите да избират правилните продукти за тях, може да помогне за поддържането на по-здравословни хранителни режими и ще споделим публично резултатите от тестовия период.

Като компания правим редица промени в нашето портфолио, за да помогнем за създаването на по-здравословна хранителна среда. Споделяме ангажимента за намаляване на калориите на UNESDA, който в България следваме чрез Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки, за да подпомогнем препоръките на Световната здравна организация за дневен прием на захар* - намаляваме захарта в много от нашите напитки, предлагаме по-малки размери на опаковката и поддържаме дългогодишния ни ангажимент за отговорен маркетинг.

Предоставянето на ясна, лесно разбираема и смислена информация отпред на етикетите е още една стъпка към изпълнението на нашите ангажименти. Въвеждането на цветна схема за хранителите стойности върху опаковките улеснява хората в спазването на препоръките на СЗО, без да се налага да изчисляват сами нивата на съставките в предпочитаните напитки. А това, което е важно за потребителите, е важно и за Кока-Кола като компания.

*Насоките на СЗО за добавени захари са в размер на не повече от 10% от дневния прием на калории, което означава по-малко от 50 г на ден.