Празниците идват... а с тях и култовият червен камион на Coca-Cola и Дядо Коледа, който тази година отново е с нас в най-специалните и вълшебни моменти.

Всъщност Cоca-Cola и добрият белобрад старец имат дълга история – близо 90 години.

За първи път образът на Дядо Коледа, нарисуван от художника Хадън Съндблом, се появява в реклама на Coca-Cola през 1931 г. във вестник Saturday Evening Post, САЩ. Рекламната кампания, която веднага набира популярност, се появява сезон след сезон, всяка година подсилвайки плътния цялостен облик на Дядо Коледа. Този образ става полкова популярен, че компанията Кока-Кола поръчва на Съндблом да нарисува над 40 оригинални маслени картини с Дядо Коледа.

Очарователните творби на Съндблом с Дядо Коледа образуват трайна емоционална връзка едновременно с няколко поколения, като в същото време обвързват образа на белобрадия старец и коледните празници с бранда Coca-Cola. Не след дълго „Дядо Коледа на Coca-Cola” се превръща в стандартната версия на добрия старец, който сбъдва желания по Коледа, познат във всяко кътче на света.

Разбира се, Дядо Коледа не е измислен от Coca-Cola, но заедно със Съндблом марката създава и развива образа, с който хората в цял свят го разпознават. Coca-Cola и Дядо Коледа продължават да бъдат свързвани с коледните празници, въплъщавайки непоклатимите символи на щастие и надежда, предавани от поколение на поколение.

В чест на почти вековната връзка тази година пощенските служби в САЩ представиха нова серия от възпоменателни празнични марки с образи на Дядо Коледа, изрисувани от художника Хадън Съндблом за коледните реклами на Coca-Cola, създадени от 40-те до 60-те години на миналия век.

Марките от серията Sparkling Holidays Commemorative Forever се продават в книжки от по 20 специално за сезона на коледните картички. Те включват четири вечни портрета на усмихнатия старец с розови бузи и червен костюм, който въплъщава съвременния образ на Дядо Коледа, и показват историческото му развитие, изградено от Съндблом.