Наричат го „бащата на съвременния дизайн“ и съвсем заслужено. Реймънд Лоуи изиграва значителна роля в дизайна на много класически продукти през 20-и век. Някои от по-известните му проекти са локомотивът S1, хладилникът Sears Coldspot, автобусите Greyhound Scenicruiser и отличителната синьо-бяла окраска на самолета на американския президент Air Force One. Лоуи е известен с елегантните си и изчистени аеродинамични модели, а списание Time му посвещава една от кориците си през 1949 г.

Модерен дизайн и иновации

Компанията Кока-Кола наема Лоуи, за да осъвремени вендинг машините ѝ, но той работи и по други продукти, които се превръщат в истинска класика - от хладилниците през диспенсера за напитки Dole Deluxe до каросерията на камионите за доставки.

През 1940 г. Лоуи подготвя някои модификации на охладителя на Coca-Cola, но промените му така и не биват напълно приложени заради началото на Втората световна война. В края на войната компанията възлага на Лоуи цялостна промяна на хладилника. Дизайнът му включва извити линии и заоблени ъгли, както и няколко функционални подобрения. Капаците му вече се отварят отпред, а не отстрани, с което търговците го зареждат по-лесно, а и клиентите имат по-лесен достъп. Лоуи добавя отварачка за бутилки в предната част на машината заедно с кошче, което събира капачките. Добавя и посланието Have a Coke на вратата. Компанията Кока-Кола представя осъвременения охладител на пазара през 1947 г.

Лоуи усъвършенства и диспенсера за напитки, придавайки му по-модерна визия, като в същото време увеличава броя на чашите, които могат да се налеят от един галон (3,8 литра). Неслучайно рекламите на новата машина подчертават факта, че тя е много по-рентабилна от предшественика си. За никого не е изненада, че Dole Deluxe Fountain Dispenser се превръща в абсолютен хит веднага след представянето си през 1947 г.

Реймънд Лоуи и неговата дизайнерска компания обаче не спират дотук. Те разработват нова визия и на камиона за доставки на Coca-Cola, включвайки в проекта препоръките на Комисията на Coca-Cola по стандартизация, която провежда национално допитване сред бутилиращите компании на Coca-Cola, за да определи най-важните функции на камиона. Както и с другите си проекти, Лоуи променя изцяло дизайна на каросерията, но най-голямата иновация са плъзгащите се врати, които могат да се свалят през лятото. Новите врати позволяват машината да поеме повече товар, а в същото време намаляват максималната височина, на която се подреждат касите. Тази промяна е оценена изключително високо от дистрибуторите и търговците.

Лоуи дори включва пространство, защитено от климатичните условия, където да се държат рекламните материали, доставяни на магазините. Преди няколко години The Coca-Cola Archives купи камион от 1949 г. на White Motor Company, чиято каросерия е оформена по дизайна на Лоуи. Камионът бе изложен в музея „Света на Coca-Cola“ известно време, а компанията търси нови места, на които да го покаже.

Най-перфектната „опаковка на течност“

Реймънд Лоуи създава няколко допълнителни модела за компанията Кока-Кола (включително дизайна на оригиналната бутилка Fanta), оставя следа и в опаковките на Coca-Cola. Всъщност много хора и днес смятат, че той е автор на емблематичната бутилка на Coca-Cola. Разбира се, той няма никакво участие в проекта на оригиналната бутилка от 1915 г., която е създадена от Root Glass Company, но е част от екипа, създал опаковките King Size и Family Size през 1955 г., а през 60-те години работи по новата, по-тънка еднолитрова бутилка.

Лоуи обаче споделя мнението си за емблематичната бутилка. В писмо до Компанията Кока-Кола той е повече от категоричен: „Бутилката на Coca-Cola е шедьовър откъм научно, функционално планиране. Казано по-просто, бих описал бутилката като добре обмислена, логична, без излишен материал и приятна за очите. Това е най-перфектната „опаковка на течност“ днес и една от класиките в индустрията за производство на опаковки“.